ページの先頭です。 メニューを飛ばして本文へ
Current Location Home > 分類でさがす > くらし・手続き > がいこくじんのみなさんへ > English > English > Mistakenly Issued Municipal Tax Demand Notices

本文

Article ID:0000190432Updated on:2021年2月26日更新印刷ページ表示

Mistakenly Issued Municipal Tax Demand Notices

In general, it takes approximately one week (two weeks if payment is made at a financial institution outside Hiroshima City) from the time taxes are paid at a financial institution until payment can be confirmed by the City of Hiroshima.

Therefore, depending on when taxes are paid, the City might mistakenly issue a demand notice.

If you receive a demand notice despite having paid taxes, please contact the Payment Department so we can confirm your payment status.

If you have any questions about demand notices (etc), please see here and contact the appropriate division.

Inquiries about this page

General Affairs Section, Collections Division I, Payment Department, Finance Bureau
Ote-machi Heiwa Building 10F, 4-1-1 Ote-machi, Naka-ku, Hiroshima 730-8567
Tel: 082-504-0155 // Fax: 082-249-3901
Email: tyoshu1@city.hiroshima.lg.jp


災害情報

コロナ

コロナ(やさしい日本語)

Note Regarding Links

Please note some links on this page may navigate to our Japanese website.

外国人市民のための生活ガイドブック

英語のバナーの画像<外部リンク>

カタポケ<外部リンク>

hirotabi<外部リンク>

  • Hiroshima Peaceのバナー画像<外部リンク>
  • 広島市へ寄付